סגל המורים
גבי דוד - מורה לתופים מנהל ומייסד ביה"ס Drummer
גדל בבית מוסיקלי, בוגר ביה"ס רימון, השתתף בהפקות ובהקלטות, בעל נסיון רב בהוראה ובהופעות בארץ ובחו"ל. ניגן והופיע בטלויזיה בתוכניות ארוח וליווה אמנים שונים כמו: חיים צינוביץ', ניר פרידמן, רון שובל, ישי לפידות, מרגלית צנעני, אורנה דץ ועוד. השתתף בפסטיבלים שונים, חבר בהרכב הבלוז Joy Harvest נשוי באושר ואב לארבעה מקסימים.
דבר המורה:
כל אדם צריך ללמוד מוסיקה בשלב מסוים בחיים. במבט לאחור אני רואה שהמוסיקה באה לידי ביטוי בחיי בכל כך הרבה רגעים ובסיטואציות שונות ובכל פעם שהרגשתי את הנגיעה במוסיקה הבנתי כמה היא תרמה לי וכמה נהניתי להיות בכל שלב בו הייתי.
חיי המוסיקליים החלו בגיל 6 בנגינה על פסנתר. כשאתה גדל בבית עם אמא מורה לפסנתר סביר להניח שבשלב מסוים אתה תלמד לנגן על פסנתר. בגיל 12 הגיעו התופים ומאז שני הכלים האלו חיים אצלי בהרמוניה. התובנה העיקרית שלי מכל הזמן שחלף היא שהדבר הכי חשוב הוא ההתמדה והעקביות. בתור מורה לנגינה מעל לעשור נתקלתי בהרבה סוגי תלמידים, גם דרכם קיבלתי הוכחה חותכת כי אלו שהתמידו, לבסוף הגיעו לתוצאות.
פסנתר כולל בתוכו כמעט הכל, יש בו הרמוניה, מלודיה, ריתמיקה והוא כמעט הדבר הכי מפתח שילד יכול להעניק לעצמו. התופים הם מעבר חד לעולם אחר, עולם שעבורי היה פנטזיה במשך כל הילדות. הכלי הזה טומן בתוכו המון עוצמה ודורש אחריות כמעט יותר מכל הנגנים בהרכב, הכלי הזה פשוט מכתיב את הקצב. התופים תמיד חוללו בי סערת רגשות. בתור ילד לא יכולתי שלא לבהות במתופף באירועים ובמופעים, הייתי מהופנט- עד היום.
מיותר לציין כי ככל שאדם נחשף מוקדם יותר לנגינה כך יהיה לו יותר קל, כיוון שלמימד הזמן יש קסם משלו, אבל אסור בשום פנים לוותר על חלום או רצון כי למוסיקה ונגינה אין גיל. מורה שנתקל בתלמיד עם מוטיבציה זה כמו ילד שזכה בצעצוע. זה כל היופי במקצוע הזה, הוא תמיד מלא ברגש.
לימוד תופים חייב להיות תהליך מהנה, לא קיימת דרך אחרת. כל תו שקוראים, כיף לנגן אותו. נגן יכול ליהנות מנגינה טובה עם התלהבות כמו של ילד. לימוד נגינה הוא תהליך מפתח ומאתגר ללא כל ספק וכמו שכבר ציינתי, אם זה היה תלוי בי, כל אחד היה לומד נגינה.
אלי מנשה ז"ל - מורה לתופים וכלי הקשה
מתופף ותיק ומנוסה, מורם של עשרות ואף מאות מתופפים, בוגר תזמורת חיל האויר, מתופף פעיל בתעשיית המוסיקה בארץ, השתתף בהמון מופעים וניגן בתזמורות מובילות. אלי פירושו שיא המוסיקליות, מלמד בכל הסגנונות, דגש על עבודה עם שירים, מתאים לכל הרמות ובכל הסגנונות, תלמידיו הבוגרים של אלי משולבים בתעשיית המוסיקה הישראלית , במגוון הפקות בארץ ובחו"ל .
דבר המורה:
למה דווקא תופים? למה דווקא לתופף? כן - נולדים עם החיידק הזה, ואי אפשר להפטר ממנו. את מערכת התופים אני רואה כקורלציה ישירה לחיים, ועוד יותר, לגופנו - הגוף והנשמה. מערכת התופים בנויה כמו שהיא בגלל סיבות שאנחנו לא מודעים אליהם, אך זה נמצא שם כחלק מהבריאה. כן, לא פחות.
בילדותי שאלתי את עצמי למה דווקא ככה, ומה ההיגיון מאחוריה, ואז הבנתי - שהאלמנטים העיקריים, האלמנטים החשובים,שמושכים אותנו, שגורמים למתופף ולמאזין הנאה, התרגשות ,הזדהות עם צליל המערכת, ולהרגיש כאילו התופים "מביעים אותנו" - זהו קודם כל תוף הבס - התוף הגדול שנמצא למטה, קרוב לאדמה, האפר והעפר שמהם אנו ברואים אם תרצו. נותן את התדרים הנמוכים והקאמאיים ביותר, ושכמו הלב שבגופנו אחראי על הדופק, (ה- pulse ), שממשיך לפעום ולפעום, משאיר אותנו בחיים, ונותן לנו את האפשרות לנוע, כך הוא תוף הבס.
לא בכדי זהו התוף שמגלם את השחקן הראשי ברוב סוגי המוזיקה לריקודים. וזהו גם התוף שיכול לחקות את צליל דופק הלב בצורה מושלמת. זה היה האספקט ה"מכני" של האיך.
האלמנט השני הוא מה שנותן לנו את ה"טעם", "הרוח והנשמה (נשימה)", ולזה אחראי ההיי - הט (למי שאינו יודע- שתי המצילות שמונחות זו על גבי זו ושמנוגנת ברגל שמאל) זהו האלמנט הכי דינאמי,הכי נושם, והחלק ועם הכי הרבה פנים במערכת. וכן גם הוא יכול לחקות את השאיפה- נשיפה. כך היא מערכת התופים בשבילי. בתפקיד של מורה לתופים תובנה זאת איתי מאז ותמיד, וכך אני יודע "להבין" את התלמיד, ויודע מה מניע אותו, וכשאני נהנה להעביר תובנה זו לתלמידים אז התגובה תמיד היא - וואלה דיברת במילים את מה שאנו חשים כל הזמן ולא ידענו להסביר.
חווית הנגינה בתופים היא חוויה עצומה בעצם מכל כלי אחר, אנחנו המתופפים קובעים את הכללים ומהלך העניינים, באיך היצירה תעבור אל המאזין מבחינת אווירה, מהירות, וריגוש ,מה שבעצם הופך אותנו - עם המתופפים ל -" עם השולטטטטטט " !
דרור רוסתמי - מורה לתופים מתופף ומורה מנוסה
בוגר ביה"ס רימון, מלמד בכל הסגנונות, מופיע ברחבי הארץ ומלווה אמנים. המתופף של להקת FeelAbout הלהקה שהביאה כבוד לארץ, זוכת התואר "להקת הרוק הטובה ביותר " לשנת 2009 בתחרות הבינלאומית שהתקיימה ב .L.A (לוס אנג'לס) בהשתתפות להקות מכל רחבי העולם.
דבר המורה:
אני אתחיל בווידוי קצר, אני באמת אוהב תופים. בעיניי יש בכלי הזה הכל.
יופי חיצוני ופנימי וצלילים מדהימים.
הכלי דורש כוח התמדה ורצון שאם אין לך לא תוכל לנגן ברמה גבוהה, אותי אישית זה מאתגר מאד.
לתופף בלהקה שזה תמיד מגניב.
תיפוף באולפן ועוד מלא דברים מהנים........
חשוב לי לציין שבדיוק כמו ספורטאים צריך כל הזמן להתאמן ולהשתפר ואם לא עושים את זה קשה להגיע לקצה גבול היכולת שאני חושב שזו צריכה להיות השאיפה של כל נגן,ובטח נגנים מקצועיים.
מאז שהתחלתי לנגן ועד היום אני מתאמן כל הזמן, בדרך כלל כמה שעות ביום.
חשוב לי לציין את זה כי זה מבחינתי הכי חשוב,כוח הרצון וההתמדה ואז אפשר לעשות כמעט הכל.
בתור מורה לתופים זה גם דבר שאני מצפה לו מכל תלמיד ולא משנה באיזו רמה הוא נמצא.
כמובן שתמיד יהיה לאן להתפתח שגם זה מגניב כי תמיד יהיה מה לנגן ומה ללמוד......
מה שאני מנסה להגיד זה שכל אחד יכול לנגן! צריך אהבה,תשוקה וכוח רצון גדול....
אז קדימה להתחיל לעבוד!
יאן מיטרופוליטנסקי- מורה לתופים
מתופף מקצועי ומנוסה. בעל ידע נרחב בסגנונות מוסיקה רבים.
בוגר תזמורת צה"ל ובעל תואר בפסיכולוגיה.
פעיל בתעשיית המוסיקה הישראלית, בעל ניסיון רב בהופעות והקלטות, נגינה בהרכבים ותזמורות.
דבר המורה:
גדלתי בבית מוסיקלי. אומנם אף אחד לא ניגן ' אבל מוסיקה נוגנה ללא הפסקה, אבא השמיע ג'ז אחי הגדול מטאל, העוצמה שהייתה לתופים משכה אותי באופן שלא יכולתי להתנגד לה, וככה מצאתי את עצמי בגיל 11 במשרדי הקונסרבטוריון בעפולה קובע פגישה עם המנהל, ללא ידיעת ההורים.
הצעדים הראשונים שלי בעולם המוסיקה נעשו במסגרת קלאסית- וגישה זו השתמרה עד היום- הקפדה על בסיס תיאורתי מוצק, קריאת תווים הקפדה על TIME ואימון עקבי. גישה זו מלווה אותי ברוטינת האימון שלי וזו גם הגישה שאני מחדיר בתלמידי, ללא בסיס טוב ואימון, תוצאות לא יגיעו.
אך לצד זאת חשובה לי ההנאה של התלמיד כי ללא הנאה לתלמיד לא תהייה מוטיבציה לנגן ולהתאמן ולכן תפקידו של המורה הוא למצוא את האמצע, דרך מהנה שתביא לתוצאות.
גלעד ראובן - מורה לפסנתר
מלחין, פסנתרן ומורה לפסנתר ולתאוריית המוזיקה.
בוגר תואר ראשון (B.Mus) במסלול לקומפוזיציה בביה״ס למוזיקה ע״ש בוכמן-מהטה, אוניברסיטת ת״א.
מלמד במגוון סגנונות - קלאסי, ג׳אז, מוזיקה קלה.
דבר המורה:
הפסנתר הוא אחד הכלים הורסטיליים ביותר בין כלי הנגינה - המנעד בין צלילים נמוכים וגבוהים, המנעד הדינמי בעוצמת הצליל, המנגנון המכני המאפשר נגינה עם עומק צליל אך גם נגינה קלילה וזריזה. לצד מאפיינים חשובים אלה הפסנתר מאפשר גם נגינה הרמונית, כלומר נגינת צלילים רבים בו-בזמן, יחד עם היכולת לנגן מלודיות וירטואוזיות. אך מבחינתי התכונה המשמעותית ביותר של הפסנתר, זו המכילה את אותם מאפיינים טכניים, היא שהוא מגיב. כשמגיעים למצב של רגישות וקשב בנגינה הוא מגיב.
עבורי כמוזיקאי, מלחין ומבצע, הפסנתר הוא קודם כל כלי שמאפשר לבטא באופן בלתי אמצעי דווקא את התכנים הפחות מובנים מאליהם, המופשטים, הלא-ורבליים. השיח הנדיר הזה שמאפשרת המוזיקה יכול לייצר עושר רגשי ועומקים אשר במצבים אחרים הם פשוט לא נגישים.
בשיעורים אני מזמין את התלמידים לחוות יחד איתי את הפסנתר. לחקור דרך נגינה והקשבה את מגוון האפשרויות שהכלי נותן לביטוי העצמי והאישי לכל אחד.
נלמד באמצעות שפת המוזיקה הכתובה - התווים, כיצד רעיונות מופשטים מתארגנים לכדי שפה קוהרנטית ורבת אפשרויות ביטוי, ובעיקר נחווה באמצעות הנגינה עצמה - הפקת צלילים במנעד עשיר ומגוון של איכויות דרך הנעת אצבעות הידיים על מקלדת הפסנתר.
יורי גרשנוב - מורה, אומן, נגן סקסופון, קלרינט, חליל צד
נולד באוקראינה במשפחה מוסיקלית. פעם ראשונה יצא אל הבמה בגיל ארבע. למד תחילה באוקראינה ואחרי העליה בארץ.
נסיון עשיר בעולם המוסיקה, גם כנגן מלווה וגם כסולן.
מופיעה בהפקות שונות בארץ ובחו"ל, משתתף בפסטיבל הכליזמרים בצפת.
דבר המורה:
לנגן בכלי נגינה זה לתת את הנשמה , להשקיע זמן , מאמץ ורצון.
לנגן בכלי נשיפה , בפילוסופיה שלי זה לתת את הנשמה תרתי משמע. אתה ממש מכניס אוויר שאתה נושם, זאת אומרת נותן את הנשמה והיא זאת שצריכה לשיר דרך הכלי.
לדעתי מי שמתחיל ללמוד לנגן סקסופון או קלרינט, או חליל צד, צריך להיות מוכן להשקיע זמן. אי אפשר לנגן בערך , כמו שאי אפשר לאהוב בערך. זה הכל או כלום. הרי זה מיד מורגש בצליל שאתה מפיק.
אני מאוד אשמח לפגוש תלמידים שישקיעו וישתדלו.
הרי גם זאת תהיה הצלחה של המורה ולא רק של התלמיד. וזה הפרס הכי גדול שאפשר לקבל.
עומרי רהט – מורה לפסנתר
בן 28, בוגר תואר B.mus במוסיקה רב תחומית בקריה האקדמית אונו, בעל בגרות 5 יחידות במוזיקה בתיכון בן גוריון פתח תקווה.
למד כ-9 שנים בקונסרוטוריון העירוני של פתח תקווה.
זמר יוצר, פסנתרן, גיטריסט, בסיסט, מלחין, מעבד ומפיק מוסיקלי.
בעל ניסיון בנגינה בהרכבים שונים בסגנונות רבים ומגוונים.
דבר המורה:
דבר המורה:
המוזיקה ליוותה אותי כל החיים.
גדלתי והתפתחתי בין שני הורים כשהאחד מאזין למוזיקה קלאסית והשנייה מקשיבה למוזיקה מזרחית, בעוד כשבבית תמיד היה רדיו פתוח המשמיע להיטים חדשים וישנים כאחד. בשלב יותר מאוחר הקשבתי להמון שירים ביוטיוב כשהוא ממש התחיל ולמנגינות מסרטים וסדרות, או שפשוט הלכתי להופעות רוק למיניהן. כבר בתיכון כתבתי שירים משלי והופעתי עם קצת (יותר מדי) הרכבים.
המוזיקה היא משהו שבוער בי, וכמו שאני אוהב לייצר/לנגן אותה - ככה גם אני אוהב ללמד ולהעביר/לשתף ידע עליה.
אני אשמח לשבת איתכם וללמד מהלב, ולעזור לכל תלמיד בכל רמה ובכל גיל שיהיו. בשיעורים נעבור תהליך שבו נלמד לנגן על הפסנתר את מה שאתם רוצים ומה שנכון לכם, בלי פשרות אבל עם המון המון כיף 🙂
ירון לנדסברג - מורה לגיטרה ולגיטרה בס
מוזיקאי גיטריסט פעיל בתעשיה כבר 30 שנים, מנגן בשלושה הרכבים, בעל תואר הנדסאי קול ומלמד מעל 20 שנים!
ניסיון עשיר בלימוד מגוון מאוד רחב של תלמידים ובהנחיית הרכבים ובעבר גם עסקתי במשך כ-15 שנים כמוסקאי פעיל בתחום ההפקות המוסיקליות (עיבודים, הקלטות, מיקסים, יצירת פלייבקים וכו...)
דבר המורה:
מוזיקה וגיטרה הם כל חיי אני, אוכל, שותה ונושם מוזיקה!
כנגן שיש לו את השאיפה להגשמה עצמית ואת הצורך הבלתי נגמר להמשיך ולהתפתח כל הזמן, רכשתי במהלך השנים את הניסיון הגדול בהוראה ויש לי את כל הכלים הנכונים להעביר אותם לתלמידים בצורה הכי מהנה ופתוחה. בנוסף לזה אשמח להעביר לכל תלמיד את האש והמוטיבציה שבוערים בי כל השנים...
אני מרגיש בר מזל שיש לי את התלמידים המדהימים שלי ואני מזמין אותך ואותך להצטרף אליי למסה חוויתי כיפי ומלמד ולאפשר לכם להפוך להיות מי שנועדתם להיות!
שרי עמרוסי - מורה לפיתוח קול
זמרת יוצרת ומורה לפיתוח קול. בוגרת תואר B.mus במוסיקה רב תחומית בקריה האקדמית אונו, בעלת תעודת הוראה במוסיקה בלוינסקי. מלמדת במגוון סגנונות החל ממוסיקה קלה, ג'אז, רוק, פופ ומוסיקה קלאסית, בהתאם לסגנונו המוסיקלי של כל תלמיד. בעלת ניסיון רב בהוראת פיתוח קול, בהוראת הרכבים, ובפרט הרכבים קוליים בתחום מחזות הזמר.
דבר המורה:
הקול- מושג כל כך משמעותי. הדרך שלנו לתקשר עם העולם- לדבר, לצחוק, לכעוס, לנאום, לשיר. להביע רגשות. כמה הוא חשוב לנו, וכמה חשוב לדעת איך לשמור עליו. לאחר שנים רבות בהן למדתי אצל מיטב המורים המובילים בתחום וכן בבתי ספר מקצועיים למוסיקה ורכשתי ידע רחב וניסיון בהוראת פיתוח קול, קיבלתי כלים לעזור לכם לעבוד על השליטה הקולית שלכם, וללמוד קודם כל איך לשיר נכון. בשיעורים נעבוד על שיפור הטכניקה שלכם, אסייע לכם לפתור בעיות קוליות למיניהן ולהרחיב את היכולות האישיות שלכם בפן הווקאלי, נחזק את הביטחון העצמי שלכם על הבמה, ונעבוד על הגשת שירים.
כשלימדתי תלמידים רבים לאורך השנים, גם אני למדתי מכל אחד ואחד מהם! אני שמחה להיות חלק מהתהליך שכל תלמיד עובר איתי, ולהתרגש בעת צפייה בהתקדמות ובשיפור של התלמיד בכל פעם מחדש. ביחד אנחנו עוברים מסע אישי ומקצועי, ממש יד ביד, ותמיד יוצאים בהמשכו/סופו אחרים מאשר בתחילת הדרך.
דניאל דוד - מורה לגיטרה
מוסיקאי, מלחין, יוצר ומורה לגיטרה.
גדל בבית מוסיקלי שכל בני הבית מנגנים והאווירה המוסיקלית מושרשת בנשמה.
ניסיון בהוראה למעלה מ-10 שנים בקשת רחבה של תלמידים בגילאים שונים ובעל ניסיון במגוון כלי נגינה.
דבר המורה:
מוסיקה זה כמו אוויר לנשימה, היא מלווה אותנו במצבים השונים של החיים כל פעם בשינוי אדרת, היא קיימת ברגעים של שמחה, עצב, מוטיבציה וכל מגוון מצבי הרוח. אין ספק שהיא מצרך חיוני לחיים. כמו שאמר הגאון מוילנא שאם לא היה עוסק בחכמת התורה היה עוסק בחכמת המוסיקה - יוצא שיש בה עומק ויצירה אינסופית. הגיטרה היא אחת הכלים הנפוצים כיום שאם משתמשים בה נכון אפשר ליצור ממנה חווית נגינת, סיפוק, אושר ושמחה. זה הופך להיות חלק מהחיים, תבלין טוב שהופך הכל לנעים יותר.
שימו לב נדרשת השקעה - דברים טובים ואמיתיים לא באים בקלות צריך לעמול בשבילם. אך עם הדרכה נכונה בשיעורים, מוטיבציה, אווירה טובה וכמובן אימון ביתי הכל אפשרי ! והתוצאות קרובות לבוא ! בהצלחה לכולם, נתראה בשיעור 🙂
רוני לוין - מורה לתופים
מתופפת, מורה לתופים, מסיימת מסלול B.mus בקריה האקדמית אונו. בעלת נסיון בהרכבים בשלל סגנונות.
בין מוריה - רוני הולן, אניקה ניילס.
בין ספריה - ניר נקב, ג'ו מורלו, וילקוקסון ועוד רבים טובים.
דבר המורה:
בכל אחד מאיתנו יש לב פועם.
על ידי תרגילים ומתודות שונות - חדשות וקלאסיות, נמצא ביחד את הקצב הפנימי ונלמד לשחרר אותו בשלל דרכים.
השיעורים עוברים בגישה חיובית ומהנה ויקנו לכם כלים לנגן נכון בתופים ולהתפתח הלאה, נכיר את יסודות התיפוף, נעבוד עם שירים וכל מיני דברים מעניינים.
תוכנית לימודים מותאמת לכל תלמיד/ה.
גל גוטמן - מורה לפיתוח קול
זמרת יוצרת מלחינה ומורה לפיתוח קול. בוגרת מגמת מוזיקה בכפר הירוק ובעלת ותואר B.Mus במוסיקה.
עבדה והופיעה בין היתר עם שלמה גרוניך, עלמה זהר ובביג בנד של הקריה האקדמית אונו.
מתמחה בסגננות שונים ומגוונים, ג'אז, מוזיקה קלה, מוזיקה קלאסית ומחזות זמר.
דבר המורה:
קול - הדבר הראשון שייצב אותנו והעוצמתי ביותר.
הקול שלנו הוא חלק ענק בזהות שלנו, הדרך בה אנו מגישים את עצמנו לעולם.
בעזרת אימון והתמדה ניתן לשפר ולשלוט במיתרי הקול ולהוציא ממנו צלילים מדהימים.
שירה - אומנות מופלאה שמקשרת אותנו למקומות הכי עמוקים בעצמנו, תעזור לנו להבין מי אנחנו, לטפח את הביטחון העצמי ותיהיה כלי עזר להנציח את האמירה שלנו בעולם.
בעזרת למידה עמוקה ותירגול, ניתן ללמוד ולפתח את היכולות המוזיקאליות שלנו, את יכולות השמיעה והיכולוצ הווקאליות.
למצוא את הסאונדים השונים שהקול שלנו יכול להפיק, ואת האחד שמתאים ומייחד רק אותנו.
אין דבר כייפי יותר ממוזיקה, החיים דרך שירה טובים יותר, בריאים יותר והכי מספקים בעולם.
איל לפידות - מורה לפסנתר
בן 29 בוגר לתואר ראשון B.mus במוסיקה רב-תחומית מהקריה האקדמית אונו.
זמר ויוצר, פסנתרן, גיטריסט, מלחין ומפיק מוסיקלי.
בשנת 2016 הוציא את האלבום הראשון ״בשקט בשקט״,
האלבום מרכז 11 שירים שנכתבו והולחנו ע״י איל בהפקתו של אפי שושני.
עם השקת האלבום איל הופיע ברחבי הארץ
והושמע ברדיו בין היתר ב-88 fm ורשת ג׳.
מלמד פסנתר החל מהרמה הבסיסית ביותר
בסגנון מוסיקה קלאסית ופופ רוק.
דבר המורה:
אפשר להגיד שנחשפתי למוסיקה במקרה,
בגיל 6 נרשמתי לחוג אורגנית בבית ספר יסודי כפתרון לשעות אחהצ ובמשך שנתיים נחשפתי למוסיקה קלאסית, קריאת תווים ויצירות.
חייב להודות שמאז הפכתי לפריק של מוסיקה קלאסית.
בגיל 9 ההורים קנו לי אורגנית חדשה וכעבור מספר חודשים החלטתי שזה לא מתאים לי יותר
מה ההורים אמרו? כלום
ועל זה אני מודה להם עד עצם היום הזה 🙂
לא עבר זמן ומבלי לשים לב התחלתי לשמוע שירים ברדיו ופשוט לנגן אותם משמיעה,
עוד שיר ועוד שיר עד שזה היה חזק מימני וביקשתי ללמוד עם מורה פרטית וכך היה.
לולא היו מכריחים אותי להמשיך לנגן ככל הנראה לא הייתי כאן.
בשיעורים שלי אני מתאים את עצמי לתלמיד ומזהה תוך כדי תנועה את שיטת הלימוד הטובה ביותר עבורו. מי שמגיע אלי ללמוד פסנתר חשוב לי שזה יגיע ממקום של כיף, שיהיה רצון אמיתי ומוטיבציה!
אנו נכיר את הפסנתר מקרוב, קריאת תווים, אקורדים, נגינה ביד ימין וביד שמאל לחוד והשילוב שלהן ביחד.
הרחבת ידע בהרמוניה, פיתוח שמיעה ואילתור.
בשונה ממתמטיקה ואנגלית, מוסיקה לא נמדדת בציונים, המטרה שלה למלא את הנפש בעולם של צבעים וצלילים והיופי הוא שכל אחד יכול להיכנס.
גיא שושן - מורה לתופים
מתופף ומורה לתופים וקצב. ניסיון בהוראה של 14 שנים.
מלחין, כותב ושר. ניגן עם גבי שושן, דני שושן, ג׳קו אייזנברג, שליחי הגרוב ועוד.
בוגר ביה״ס רימון במסלול ביצוע.
מלמד במגוון סיגננות - רוק, פאנק, מטאל, ג׳אז ולטין.
דבר המורה:
התמזל מזלי ונולדתי למשפחה של אומנים. מצד אחד אמי שמציירת ומעצבת רהיטים ומצד שני דודי אחים של אבי הם גבי שושן ז״ל ( מחזמר שיער ושירים כמו ״16 מלאו לנער״) ודני שושן הסולן של להקת הצ׳רצ׳ילים.
תמיד השמיעו והכירו לי סיגנונות ואמנים שונים כמו ג׳יימס בראון , בוב מארלי, ג׳ון קולטריין, ג׳ו קוקר פוליס וכו׳ .
הרקע המשפחתי פיתח אצלי חלום להיות מוזיקאי והאמת … בכלל רציתי ללמוד לנגן על גיטרה אבל אבי העדיף תחביב שקט יותר.
אחרי הבר מצווה הורי שאלו אותי מה תרצה ליום הולדתך ? טיסה לברזיל או לארה״ב ? ואני עניתי ״אני רוצה תופים ! ״.
בגיל 15 דודי גבי ודני שושן החלו להעלות אותי לנגן איתם לפעמים לכמה שירים בודדים ובהמשך החזקתי איתם הופעות מלאות.
מורים לתופים ליוו אותי לפרקים וגם שלא למדתי אצל מורה תמיד ניגנתי עם כל דבר שזז.
בגיל 18 נרשמתי ל״הד המכללה למוזיקה״, למדתי שם במסלול ביצוע למשך שלוש שנים, תופים כלי ראשי, פסנתר וגיטרה כלים משניים.
בגיל 22 התחלתי ללמד בבית הורי והסיפוק מההוראה היה אדיר.
בהמשך ניגנתי עם כל מיני הרכבים כמו ״שליחי הגרוב״ - הרכב של 12 נגנים שמנגנים ״אפרו ביט״, אבבה דסה, ג׳קו אייזנברג, ״בני אדם״ - הרכב רגאיי ועוד.
בגיל 25 נרשמתי לביה״ס רימון למסלול שירה ואחרי שנה חזרתי למסלול תופים בכדי להתמקצע עוד בתופים.
הלמידה ברימון הייתה חוויה מדהימה ומאתגרת.
בגיל 27 הוזמנתי ע״י בוגר ביה״ס רימון שהכרתי ללמד במשך חודש בביה״ס בריו דז׳נרו - ברזיל, ברזילאים ממוצא סורי ולבנוני מקצבים ערבים כדוגמת מלפוף, באלדי וכו׳.
בין מורי והיו הרבה!
יעל כהן, אבינועם מרתון, רונן בשקין, יניב רוזנפלד, שלמה דשת, רוני הולן, גיל לדין, ניר נקב וג׳ון גראנט.
במהלך 14 השנים בהם אני מתעסק בהוראה פיתחתי מתודה המתאימה לכל רמה וגיל.
המתודה בנויה מדבר ראשון הנאה, אם לא נהנים אז מה שווה כל הענין?!.
הבנת הכלי וההיסטוריה שלו.
תאוריה ותווים בשביל שנוכל לדבר באותה השפה ושתוכלו להבין בסופו של תהליך איך לגשת לחומר מהאינטרנט שם נימצא כמעט הכל ותדעו איך להתנהל בכל סיטואציה מוזיקלית על התופים. התוצאות מגיעות בהתאם להשקעה ולתירגול מהר מאוד.
מנסיוני למדתי שאין כזה דבר ״אין לי חוש קצב״ או ״ זה יותר מידי מסובך בשבילי״ , כולם יכולים ללמוד לנגן !
ישנם תלמידים מבוגרים 70+ שלומדים ומנגנים וישנם תלמידים בני 5 שלומדים ומנגנים, כולם יכולים ללמוד לנגן!