fbpx

סגל המורים

דראמר - בית ספר למוסיקה

 - מורה לתופים מנהל ומייסד ביה"ס Drummer

גדל בבית מוסיקלי, בוגר ביה"ס רימון, השתתף בהפקות ובהקלטות, בעל נסיון רב בהוראה ובהופעות בארץ ובחו"ל. ניגן והופיע בטלויזיה בתוכניות ארוח וליווה אמנים שונים כמו: חיים צינוביץ', ניר פרידמן, רון שובל, ישי לפידות, מרגלית צנעני, אורנה דץ ועוד. השתתף בפסטיבלים שונים, חבר בהרכב הבלוז Joy Harvest נשוי באושר ואב לארבעה מקסימים.

 

דבר המורה:

כל אדם צריך ללמוד מוסיקה בשלב מסוים בחיים. במבט לאחור אני רואה שהמוסיקה באה לידי ביטוי בחיי בכל כך הרבה רגעים ובסיטואציות שונות ובכל פעם שהרגשתי את הנגיעה במוסיקה הבנתי כמה היא תרמה לי וכמה נהניתי להיות בכל שלב בו הייתי.

חיי המוסיקליים החלו בגיל 6 בנגינה על פסנתר. כשאתה גדל בבית עם אמא מורה לפסנתר סביר להניח שבשלב מסוים אתה תלמד לנגן על פסנתר. בגיל 12 הגיעו התופים ומאז שני הכלים האלו חיים אצלי בהרמוניה. התובנה העיקרית שלי מכל הזמן שחלף היא שהדבר הכי חשוב הוא ההתמדה והעקביות. בתור מורה לנגינה מעל לעשור נתקלתי בהרבה סוגי תלמידים, גם דרכם קיבלתי הוכחה חותכת כי אלו שהתמידו, לבסוף הגיעו לתוצאות.

פסנתר כולל בתוכו כמעט הכל, יש בו הרמוניה, מלודיה, ריתמיקה והוא כמעט הדבר הכי מפתח שילד יכול להעניק לעצמו. התופים הם מעבר חד לעולם אחר, עולם שעבורי היה פנטזיה במשך כל הילדות. הכלי הזה טומן בתוכו המון עוצמה ודורש אחריות כמעט יותר מכל הנגנים בהרכב, הכלי הזה פשוט מכתיב את הקצב. התופים תמיד חוללו בי סערת רגשות. בתור ילד לא יכולתי שלא לבהות במתופף באירועים ובמופעים, הייתי מהופנט- עד היום.

מיותר לציין כי ככל שאדם נחשף מוקדם יותר לנגינה כך יהיה לו יותר קל, כיוון שלמימד הזמן יש קסם משלו, אבל אסור בשום פנים לוותר על חלום או רצון כי למוסיקה ונגינה אין גיל. מורה שנתקל בתלמיד עם מוטיבציה זה כמו ילד שזכה בצעצוע. זה כל היופי במקצוע הזה, הוא תמיד מלא ברגש.

לימוד תופים חייב להיות תהליך מהנה, לא קיימת דרך אחרת. כל תו שקוראים, כיף לנגן אותו. נגן יכול ליהנות מנגינה טובה עם התלהבות כמו של ילד. לימוד נגינה הוא תהליך מפתח ומאתגר ללא כל ספק וכמו שכבר ציינתי, אם זה היה תלוי בי, כל אחד היה לומד נגינה.

 


 

דראמר - בית ספר למוסיקה

אלי מנשה ז"ל - מורה לתופים וכלי הקשה

מתופף ותיק ומנוסה, מורם של עשרות ואף מאות מתופפים, בוגר תזמורת חיל האויר, מתופף פעיל בתעשיית המוסיקה בארץ, השתתף בהמון מופעים וניגן בתזמורות מובילות. אלי פירושו שיא המוסיקליות, מלמד בכל הסגנונות, דגש על עבודה עם שירים, מתאים לכל הרמות ובכל הסגנונות, תלמידיו הבוגרים של אלי משולבים בתעשיית המוסיקה הישראלית , במגוון הפקות בארץ ובחו"ל .

 

דבר המורה:

למה דווקא תופים? למה דווקא לתופף? כן - נולדים עם החיידק הזה, ואי אפשר להפטר ממנו. את מערכת התופים אני רואה כקורלציה ישירה לחיים, ועוד יותר, לגופנו - הגוף והנשמה. מערכת התופים בנויה כמו שהיא בגלל סיבות שאנחנו לא מודעים אליהם, אך זה נמצא שם כחלק מהבריאה. כן, לא פחות.

בילדותי שאלתי את עצמי למה דווקא ככה, ומה ההיגיון מאחוריה, ואז הבנתי - שהאלמנטים העיקריים, האלמנטים החשובים,שמושכים אותנו, שגורמים למתופף ולמאזין הנאה, התרגשות ,הזדהות עם צליל המערכת, ולהרגיש כאילו התופים "מביעים אותנו" - זהו קודם כל תוף הבס - התוף הגדול שנמצא למטה, קרוב לאדמה, האפר והעפר שמהם אנו ברואים אם תרצו. נותן את התדרים הנמוכים והקאמאיים ביותר, ושכמו הלב שבגופנו אחראי על הדופק, (ה- pulse ), שממשיך לפעום ולפעום, משאיר אותנו בחיים, ונותן לנו את האפשרות לנוע, כך הוא תוף הבס.

לא בכדי זהו התוף שמגלם את השחקן הראשי ברוב סוגי המוזיקה לריקודים. וזהו גם התוף שיכול לחקות את צליל דופק הלב בצורה מושלמת. זה היה האספקט ה"מכני" של האיך.

האלמנט השני הוא מה שנותן לנו את ה"טעם", "הרוח והנשמה (נשימה)", ולזה אחראי ההיי - הט (למי שאינו יודע- שתי המצילות שמונחות זו על גבי זו ושמנוגנת ברגל שמאל) זהו האלמנט הכי דינאמי,הכי נושם, והחלק ועם הכי הרבה פנים במערכת. וכן גם הוא יכול לחקות את השאיפה- נשיפה. כך היא מערכת התופים בשבילי. בתפקיד של מורה לתופים תובנה זאת איתי מאז ותמיד, וכך אני יודע "להבין" את התלמיד, ויודע מה מניע אותו, וכשאני נהנה להעביר תובנה זו לתלמידים אז התגובה תמיד היא - וואלה דיברת במילים את מה שאנו חשים כל הזמן ולא ידענו להסביר.

חווית הנגינה בתופים היא חוויה עצומה בעצם מכל כלי אחר, אנחנו המתופפים קובעים את הכללים ומהלך העניינים, באיך היצירה תעבור אל המאזין מבחינת אווירה, מהירות, וריגוש ,מה שבעצם הופך אותנו - עם המתופפים ל -" עם השולטטטטטט " !

 


 

דראמר - בית ספר למוסיקה

 

דרור רוסתמי - מורה לתופים מתופף ומורה מנוסה

 בוגר ביה"ס רימון, מלמד בכל הסגנונות, מופיע ברחבי הארץ ומלווה אמנים. המתופף של להקת FeelAbout הלהקה שהביאה כבוד לארץ, זוכת התואר "להקת הרוק הטובה ביותר " לשנת 2009 בתחרות הבינלאומית שהתקיימה ב .L.A (לוס אנג'לס) בהשתתפות להקות מכל רחבי העולם.

 

דבר המורה:

אני אתחיל בווידוי קצר, אני באמת אוהב תופים. בעיניי יש בכלי הזה הכל.

יופי חיצוני ופנימי וצלילים מדהימים.

הכלי דורש כוח התמדה ורצון שאם אין לך לא תוכל לנגן ברמה גבוהה, אותי אישית זה מאתגר מאד.

לתופף בלהקה שזה תמיד מגניב.

תיפוף באולפן ועוד מלא דברים מהנים........

חשוב לי לציין שבדיוק כמו ספורטאים צריך כל הזמן להתאמן ולהשתפר ואם לא עושים את זה קשה להגיע לקצה גבול היכולת שאני חושב שזו צריכה להיות השאיפה של כל נגן,ובטח נגנים מקצועיים.

מאז שהתחלתי לנגן ועד היום אני מתאמן כל הזמן, בדרך כלל כמה שעות ביום.

חשוב לי לציין את זה כי זה מבחינתי הכי חשוב,כוח הרצון וההתמדה ואז אפשר לעשות כמעט הכל.

בתור מורה לתופים זה גם דבר שאני מצפה לו מכל תלמיד ולא משנה באיזו רמה הוא נמצא.

כמובן שתמיד יהיה לאן להתפתח שגם זה מגניב כי תמיד יהיה מה לנגן ומה ללמוד......

מה שאני מנסה להגיד זה שכל אחד יכול לנגן! צריך אהבה,תשוקה וכוח רצון גדול....

אז קדימה להתחיל לעבוד!

 


 

 

דויד בן - יאיר - מורה לתופים

נגן תופים וכלי הקשה. מתמחה בסגנונות ג'אז, סול היפ הופ, לטין, מזרחית ומוזיקת עולם.

 

דבר המורה:

"מוסיקה נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל" – אפלטון.

 

המוסיקה היא שפה בינלאומית המחברת בין כולם, אינה מבדילה בין מוצא, גזע, מין או דת! מקרבת לבבות, יוצרת גשר בין תרבויות ועמים.

מוסיקה עבורי ובפרט השירה- היא הכל.
להבדיל מכל כלי, בשירה- הכלי זה אנחנו, הגוף והנשמה.

יש בשירה את הכוח לפרוץ גבולות, לשנות, ולרפא.
מניסיוני במהלך שנותיי על במות, ראיתי שבכוחה של המוסיקה לרפא כל מכאוב ולגרום לאושר טהור.

המוסיקה והשירה מהווים מקור לפיתוח ההקשבה, רגישות, הבנה, סובלנות, פיתוח הביטחון והדימוי העצמי, שאיפה למצוינות, יצירתיות, פיתוח הדמיון, פיתוח יכולות למידה, התמודדות עם קשיים ואתגרים, עמידה בהצלחות ובכישלונות ועוד..

אני מאמינה שכל אחד יכול לשיר. כאשר תלמיד שר בצורה נכונה ובריאה, הוא יכול לשיר הכל- אם רק יאמין בעצמו וביכולתו.
במהלך השיעור עובדים על הקשר בין נשימה ושירה, מתנסים בסגנונות שונים בשירה על ידי שימוש ותרגול בטכניקות שונות, לומדים להגיש שירים ומפתחים אינטליגנציה מוסיקלית.

אני מזמינה אתכם לחוות את עולם השירה והמוסיקה, להרגיש, לרגש ולהתרגש ו.. לא לשכוח לנשום!
מתרגשת לחלוק את העולם המופלא הזה איתכם.

 


 

דראמר - בית ספר למוסיקה

 

יאן מיטרופוליטנסקי- מורה לתופים

מתופף מקצועי ומנוסה. בעל ידע נרחב בסגנונות מוסיקה רבים.
בוגר תזמורת צה"ל ובעל תואר בפסיכולוגיה.
פעיל בתעשיית המוסיקה הישראלית, בעל ניסיון רב בהופעות והקלטות, נגינה בהרכבים ותזמורות.

דבר המורה:

גדלתי בבית מוסיקלי. אומנם אף אחד לא ניגן ' אבל מוסיקה נוגנה ללא הפסקה, אבא השמיע ג'ז אחי הגדול מטאל, העוצמה שהייתה לתופים משכה אותי באופן שלא יכולתי להתנגד לה, וככה מצאתי את עצמי בגיל 11 במשרדי הקונסרבטוריון בעפולה קובע פגישה עם המנהל, ללא ידיעת ההורים.

הצעדים הראשונים שלי בעולם המוסיקה נעשו במסגרת קלאסית- וגישה זו השתמרה עד היום- הקפדה על בסיס תיאורתי מוצק, קריאת תווים הקפדה על TIME ואימון עקבי. גישה זו מלווה אותי ברוטינת האימון שלי וזו גם הגישה שאני מחדיר בתלמידי, ללא בסיס טוב ואימון, תוצאות לא יגיעו.
אך לצד זאת חשובה לי ההנאה של התלמיד כי ללא הנאה לתלמיד לא תהייה מוטיבציה לנגן ולהתאמן ולכן תפקידו של המורה הוא למצוא את האמצע, דרך מהנה שתביא לתוצאות.

 


 

 

ניר שלזינגר – מורה לתופים

התחיל ללמוד תופים בגיל 10, בקונסרבטוריון של ראש העין, בוגר מגמת מוסיקה בבית הספר בגין ראש העין, כיום לומד במרכז ללימודי ג'אז "שטריקר" במסלול BFA.

ניגן בהרכב מתופפים ניסיוני בשם Batterista איתו יצא למסע מוסיקלי המחבר בין תרבויות בארה"ב צרפת ודרום קוריאה.

אני מאמין בלב שלם שכל בן אדם שמתעסק במוסיקה, הוא בן אדם יותר טוב ממה שהיה יכול להיות, במידה והוא לא היה מתעסק במוסיקה.

כשאנחנו מתעסקים במוסיקה, אנחנו מפעילים את המוח שלנו, ומשפרים את היכולות שלו. המוסיקה מלמדת אותנו לחשוב יותר לעומק ולהסתכל בראייה רחבה יותר על סיטואציות ומצבים שונים בחיים שלנו.

בזכותה אנחנו מקשיבים טוב יותר לסביבה בה אנחנו נמצאים, אנחנו קשובים יותר לאנשים סביבנו ולומדים כיצד לשתף איתם פעולה.

המוסיקה מחייבת אותנו לקחת אחריות (אפילו עוד יותר משאר הנגנים, בתור מתופפים). אנחנו חייבים לקחת אחריות על התפקיד שלנו בתוך כל סיטואציה מוסיקלית שהיא, ולהבין שהאנשים סביבנו סומכים עלינו שנעשה את התפקיד שלנו בצורה הטובה ביותר. בצורה שתשרת את הסיטואציה המוסיקלית (או כל סיטואציה אחרת) שאנחנו נמצאים בה, ולא תגרע ממנה.

אנחנו לומדים דרך המוסיקה שעבודה קשה משתלמת, ושהיא הכרחית על מנת להתקדם בחיים. כשאנחנו מתאמנים, אנחנו משתפרים. כשאנחנו עובדים קשה, אנחנו מתקדמים. פשוט ככה.

דרך העבודה הקשה, מגיעים להבנה שאנחנו מוכרחים לסדר את הזמן שלנו נכון. בצורה שתאפשר לנו לעבוד קשה ולהתקדם. אז אנחנו מפתחים סדר עדיפויות לחיי היום-יום שלנו. כזה שנותן עדיפות לפעילויות שתורמות לנו ועוזרות לנו להשתפר. גם בתור מוסיקאים, וגם בתור בני-אדם.

מוסיקה היא שפה בינלאומית. היא מחברת בין כל בני האדם, בלי שום קשר לדת, גזע, מין או מעמד. כולם יכולים להשתתף! זהו מסר חשוב מאוד שמוסיקה מעבירה לאנשים בכל רחבי העולם. אנחנו לומדים לקבל את האחר והשונה ממנו, ולמצוא שפה משותפת.

מעל הכל, מוסיקה מרגשת אנשים! היא יכולה להעלות בנו רגשות, כל רגש שהוא. כל רגש שמוכר לנו כבני-אדם. לפעמים אפילו רגשות לא מוגדרים ולא מוכרים, שאי אפשר להסביר במילים, שנראה שרק היא מוצאת את הדרך לגעת בהם. היא יכולה להוציא אותנו משגרת היום-יום הקשה והמורכבת, ולאפשר לנו להתחבר לרגשות שלנו.

יש לי את הזכות לחשוף אנשים לעולם המוסיקה, ולדברים הנפלאים שהוא מכיל. אני מאמין בעולם הזה. אני רוצה ללמוד עליו כמה שיותר. אני רוצה שהוא יהיה חלק בלתי נפרד ממני. אני רוצה להעביר את הידע שלי הלאה. אני רוצה ליצור מוסיקה שתעלה באנשים רגשות, אני רוצה להתרגש בעצמי.

בגלל זה אני עושה את מה שאני עושה.

 


 

אייל נץ – מורה לפסנתר

בוגר תואר ראשון B.Mus במוזיקה רב-תחומית של הקריה האקדמית אונו וסטודנט לתואר שני בחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי. אייל הוא פסנתרן ומוזיקאי יוצר, כותב, מלחין ומבצע. מלמד סגנונות מוזיקליים שונים. בשנה האחרונה עובד על חומרים מקוריים שלו יחד עם הרכב שלו שמתגבש לו.

דבר המורה:

שלום לכולם 🙂

אני שמח שקיבלתם את ההחלטה להתחיל ללמוד מוזיקה!

כשאני נמצא עם תלמיד בחדר הפסנתר אני תמיד דואג להבין מול מי אני יושב ולהתאים את עצמי אליו בצורה הטובה ביותר.  מבחינתי כל תלמיד ותלמיד הוא עולם בפני עצמו, לכן אני מקפיד למצוא את הגישה הנכונה האינדיבידואלית המתאימה לכל אחד כדי שיוכל לממש את הפוטנציאל המוזיקלי שלו באופן מיטבי.

אישית אני מאמין שבנוסף לנגינה צריכה להתבסס הבנה של השפה המוזיקלית אצלכם התלמידים, לכן אני מקפיד תמיד לעשות את הקישורים בין העולם התאורטי של המוזיקה לנגינה עצמה.

סגנונות המוזיקה שאלמד אתכם יהיו מגוונים וינועו החל מהעולם הקלאסי של המוזיקה דרך עולם הג'אז והבלוז, ועד לעולם הרוק והפופ. נשלב יצירות מתווים יחד עם עבודה על שירי פופ או רוק או כל סגנון אחר שאתם תבחרו. בנוסף לתווים נקפיד גם לעבוד "עם האוזניים", בכל זאת בואו לא נשכח שמוזיקה שומעים, לכן חשוב שנפתח את השמיעה שלנו.

עוד דבר לא פחות חשוב, אני משתדל לדאוג שיהיה כיף בשיעור! זה נשמע קלישאתי אבל באמת שמבחינתי המילה הראשונה שעולה לי לראש כשאני חושב על פסנתר היא כיף. כיף עצום שאני רוצה שגם אתם תחוו.

אז למרות שלשמוע מוזיקה זה מדהים בפני עצמו, אני מזמין אתכם להרגיש את עולם המוזיקה מהצד השני שלו כדי שבשלב מסוים תוכלו גם אתם ליצור ולהלחין מוזיקה מקורית משלכם!

 


 

 

לוטם אהרון – מורה לפסנתר

זמרת יוצרת פסנתרנית וקלידנית, למדה בביה"ס מזמור. מושפעת בעיקר מסגנונות כמו RnB ורוקנרול, ואוהבת גם מוזיקה קלאסית. מופיעה עם חומרים מקוריים בשירה ונגינה, מנגנת בהרכבים שונים קלידים ופסנתר.

דבר המורה:

שיטת הלימוד שלי הדרגתית ומותאמת לכל תלמיד, יחד נלמד נגינה מוזיקלית לצד קריאת תווים, הבנה הרמונית וקצב.

 


 

דראמר - בית ספר למוסיקה

 

יורי גרשנוב - מורככה, אומן, נגן סקסופון, קלרינט, חליל צד

נולד באוקראינה במשפחה מוסיקלית. פעם ראשונה יצא אל הבמה בגיל ארבע. למד תחילה באוקראינה ואחרי העליה בארץ.
נסיון עשיר בעולם המוסיקה, גם כנגן מלווה וגם כסולן.
מופיעה בהפקות שונות בארץ ובחו"ל, משתתף בפסטיבל הכליזמרים בצפת.

דבר המורה:

לנגן בכלי נגינה זה לתת את הנשמה , להשקיע זמן , מאמץ ורצון.
לנגן בכלי נשיפה , בפילוסופיה שלי זה לתת את הנשמה תרתי משמע. אתה ממש מכניס אוויר שאתה נושם, זאת אומרת נותן את הנשמה והיא זאת שצריכה לשיר דרך הכלי.
לדעתי מי שמתחיל ללמוד לנגן סקסופון או קלרינט, או חליל צד, צריך להיות מוכן להשקיע זמן. אי אפשר לנגן בערך , כמו שאי אפשר לאהוב בערך. זה הכל או כלום. הרי זה מיד מורגש בצליל שאתה מפיק.
אני מאוד אשמח לפגוש תלמידים שישקיעו וישתדלו.
הרי גם זאת תהיה הצלחה של המורה ולא רק של התלמיד. וזה הפרס הכי גדול שאפשר לקבל.

 


 

 

אביה שורפ – מורה לגיטרה

גיטריסט מקצועי מנוסה ופעיל בתעשיית המוסיקה הישראלית, בוגר ביה"ס רימון ומכלל MUZIK בין היתר תלמידם של עמוס הדני, גיא באר (היהודים). נגן פיוז'ן וירטואוז ושולט במגוון רחב של סגנונות רוק, פופ, בלוז ג'אז ועוד.

בעל תקשורת בינאישית מעולה, הומוריסט ואהוב על ילדים!

דבר המורה:

בתור ילד היה לי רהיט שחור ומדהים בבית אף פעם לא הבנתי מה המשמעות של הכלי הזה, עד שהגיע נגן מדהים והצליח להפיק קסמים מהפסנתר, באותו הרגע נשביתי בקסם המוסיקה.

דבר אחד היה חסר לי בפסנתר, וזה היה העניין שלא ניתן לשחק עם הצליל שאותו אני מפיק , כך גיליתי את הגיטרה והבנתי שזהו מקומי. מאז התחלתי לנגן ללא הפסקה שעות רבות יחד עם חבריי ופשוט נשאבתי לתוך עולם הגיטרה.

לאט לאט גיליתי את סודות הקסם של הכלי הזה. ניגנתי ללא הרף וחקרתי את כל עולם התוכן של הגיטרה. עד היום.

מבחינתי, ברגע שאוכל להדביק את תלמידי בתשוקה שיש לי לגיטרה זו בעצם המתנה הכי גדולה שאוכל להעניק לאדם שנמצא מולי. בואו לגלות את העולם המופלא של המיתרים. זה כיף אדיר!

 


 

say - מורה לגיטרה

 

סיי אבשלום - מורה לגיטרה

גיטריסט מנוסה בהפקות רבות בארץ ובחו״ל. טכנאי סאונד הקלטה והגברה ומפיק מוסיקלי מזה שנים, בעל אולפן הקלטות ברמת גן. מרצה במכללת כנרת ובית הספר למוסיקה של הקריה האקדמית אונו, בוגר לימודי הנדסאי סאונד ותואר B.Mus במוסיקה. עבד בין היתר עם ג׳ורג׳ בנסון, אהוד בנאי, בלאקפילד, פרופ׳ נועם שריף ועוד רבים.

דבר המורה:

כילד גדלתי לצלילי נגינת הפסנתר של אחותי הגדולה שהיתה מתאמנת שעות בנעוריה וזה תמיד נראה לי קסום איך היא מצליחה לרגש אותי.

כבר בגיל 6 ההורים שלחו אותי ללמוד מוסיקה ובין היתר עברתי דרך פסנתר וכינור עד שהגעתי לגיטרה בגיל מאוחר יותר והתאהבתי בכלי שלא רציתי לעזוב ולראשונה היה לי את החשק להמשיך לנגן ולהתאמן שעות.

עם השנים, הניסיון והלימודים המקצועיים רכשתי את הכלים להרכיב תוכניות לימודים מותאמות אישית לרמה והצרכים של התלמיד. הלימודים כוללים קריאת תווים ותיאוריה, פיתוח שמיעה, הרמוניה ואפילו סאונד ברמת ההבנה על כיצד גלי קול עובדים ואיך הכלי שלנו מוציא צליל ואיך עובדים עם אפקטים. כל הכלים האלו בסופו של דבר מאפשרים לנו להוציא את המקסימום מהכלי שלנו.

 


 

 

אסף וולף – מורה לבס ומנחה הרכבים

מורה לבס ומנחה הרכבים. בוגר מגמת המוזיקה בתיכון דה שליט ברחובות ובעל תואר ראשון בהלחנת מוזיקה לסרטים ועיצוב פסקול במכללת ספיר. בעל ניסיון בנגינה בהרכבים, הקלטות ולימוד מוזיקה לכל הגילאים. מנגן ומלמד מגוון רב של סגנונות: מרוק ועד Fאנק, רגאיי וג'אז, מלמד תאוריה מוזיקלית ושם דגש מיוחד על פיתוח היצירתיות שבנגינה.

דבר המורה:

 

אומרים על בס שהוא עמוד השדרה של ההרכב, החוליה המקשרת בין הכלים ההרמוניים (הפסנתר והגיטרה), השירה והתופים. מאז שנשגרה האמרה הזו ועד היום עבר כלי הנגינה הזה כברת דרך, בין היתר גם ככלי סולו וגם ככלי ליווי, ובאמת בתחושה האישית שלי מהיום שהתחלתי לנגן ועד היום אני מרגיש שזכיתי בעמדת המפתח הזו ובזכות להבין בדרך היחודית של הכלי את החיבור שקיים בין כלים שונים שמנגנים ביחד ויוצרים את העולם המוזיקלי.

כשהתחלתי ללמד לקחתי על עצמי את המשימה להעביר את כל הידע שצברתי בדרך מהנה ומעניינת, תוך כדי למידה של שירים שונים וטכניקות נגינה שונות.

אז בואו להכיר את העולם המדהים של המוזיקה!

 


 

דראמר - בית ספר למוסיקה

 

קרן פז - מורה לפיתוח קול

זמרת יוצרת ומורה לפיתוח קול
עובדת גם כמורה למוסיקה בגני ילדים.
בוגרת בי׳ס רימון למוסיקה במחלקה הווקאלית ובמגמת ביצוע ג׳אז.
בוגרת קורס מתודות להוראת הקול אצל תמי קצין, וקורס יישום מדעי הקול אצל ארמת ארנהיים שרון.
משתתפת בהרכבים והפקות כגון מקהלת הגוספל של איריס ועופר פורטוגלי,
המופע UNFORGETTABLE, וכן עובדת כרגע על מוזיקה מקורית.
מתמחה בסגנונות שונים כגון ג׳אז רוק פופ שירה מחזמר וכו....

דבר המורה:

בשיעורים נכיר לעומק את הכלי שלנו- הקול. נלמד דרך חוויה אישית ומעמיקה על הקול ועל הסודות החבויים בו , על מגוון הסאונדים השונים שאנחנו יכולים להפיק מהקול שלנו. נלמד סגנונות מוסיקאליים שונים ונלמד על הפקת הקול שמתאימה לכל סגנון.

החל מעבודה על טכניקה נכונה ובריאה שכוללת תרגילי נשימה וחיבור לגוף ולנפש, חימום קולי ועבודה על כל צבעי הקול שלנו דרך סולם הצלילים שבקולנו מהנמוך לגבוה, נרחיב את המנעד ונגיע לתוצאות!

לאחר חימום קולי נעבוד על שיר.

קודם כל נלמד לשיר את השיר ברמה הטכנית : תרגילי הנשימה, דיקציה , הפקת קול נכונה ובריאה.

לאחר מכן נלמד איך מגישים שיר באינטרפטציה אישית!כי בסופו של דבר זה התפקיד של הזמר לספר סיפור דרך השיר, להתרגש ולרגש.

מוזמנים לבוא למסע מופלא של הכרת הקול האישי והייחודי וחיבור ליצירה!

 


 

דראמר - בית ספר למוסיקה

 

ליבי רוז כהן - מורה לפיתוח קול זמרת

פזמונאית ומורה לפיתוח קול. בוגרת ביה״ס ׳רימון׳ למוסיקה במגמה הווקאלית, שם למדה גם מתודות בהוראת פיתוח קול בהנחיית תמי קצין. בעלת ניסיון עשיר בהופעות והקלטות במסגרת הרכבים, הפקות ופרויקטים מגוונים בסגנונות: קלאסי, פופ, רוק, מטאל, אלקטרוני ועוד.

בעלת שיטת לימוד יעילה וייחודית המותאמת לסגנונו האישי ורמתו של כל תלמיד ותלמידה.

דבר המורה:

כזמרים, אנחנו מהווים את כלי הנגינה - בעיני זו אחת מצורות ההבעה הכי אישיות ואינטימיות.

כאשר אנחנו נהנים לשיר וחולקים את המתנה הזו עם אחרים, אנו נחשפים בחוזקות ובחולשות שלנו, משתדלים להניח את הפחדים והמחשבות בצד ומתמסרים לחוויה המוסיקאלית.

בין אם אנחנו ״שרים רק במקלחת״ או בערבי קריוקי, לומדים מוסיקה בביה״ס, משתתפים במקהלה או מעוניינים לפצוח בקריירה מוסיקאלית - עבור קטנים כגדולים, שיעורי פיתוח הקול יכולים לתרום רבות!

שיעורי פיתוח הקול עוזרים לנו לבנות את היכולות הווקאליות והביטחון שלנו בהם - כך שנצליח לרגש, לצמרר, להסעיר ולרתק קהל ובדרך גם את עצמנו.

בשיעורים אנו לומדים לצאת מאזור הנוחות של הקול שלנו, כפי שאנחנו רגילים לשמוע ולהפיק אותו. אנחנו מתנסים בעוצמות, דקויות, סגנונות וגבהים חדשים.

חשוב להכיר טכניקות שונות ודרכים חדשות להשתמש בקול על מנת להשתפר ולפרוץ גבולות, ובמקביל לזכור לאהוב את קולנו האישי ולמצוא את הדרך שלנו - בה אנחנו נשמעים הכי טוב.

 


 

 

שירה קרביץ - מורה לפיתוח קול

זמרת, שחקנית ומורה לפיתוח קול.

בוגרת תיכון לאומנויות ע"ש תלמה ילין
בוגרת המסלול למחזות זמר ותיאטרון בניהולו של עידן ליפר
בוגרת קורס מורים לפיתוח קול בניהולה של תמי קצין
שרה כסולנית וכמשתתפת במקהלת מורן בין השנים 2001-2012
שירה זמרת בעלת ניסיון עשיר בתחום המוסיקה והבמה בארץ ובחו"ל.
כיום מופיעה בהצגות ומחזות זמר שונים, וממשיכה להתפתח בתחום מחזות זמר.

מתמחה בסגנונות שונים כגון פופ, רוק, ג'אז, קלאסי, מחזות זמר ועוד..

דבר המורה:

"מוסיקה נותנת כנפיים לשכל, נפש ליקום, מעוף לדמיון, קסם לעצבות, חיים להכל" – אפלטון.

 

המוסיקה היא שפה בינלאומית המחברת בין כולם, אינה מבדילה בין מוצא, גזע, מין או דת! מקרבת לבבות, יוצרת גשר בין תרבויות ועמים.

מוסיקה עבורי ובפרט השירה- היא הכל.
להבדיל מכל כלי, בשירה- הכלי זה אנחנו, הגוף והנשמה.

יש בשירה את הכוח לפרוץ גבולות, לשנות, ולרפא.
מניסיוני במהלך שנותיי על במות, ראיתי שבכוחה של המוסיקה לרפא כל מכאוב ולגרום לאושר טהור.

המוסיקה והשירה מהווים מקור לפיתוח ההקשבה, רגישות, הבנה, סובלנות, פיתוח הביטחון והדימוי העצמי, שאיפה למצוינות, יצירתיות, פיתוח הדמיון, פיתוח יכולות למידה, התמודדות עם קשיים ואתגרים, עמידה בהצלחות ובכישלונות ועוד..

אני מאמינה שכל אחד יכול לשיר. כאשר תלמיד שר בצורה נכונה ובריאה, הוא יכול לשיר הכל- אם רק יאמין בעצמו וביכולתו.
במהלך השיעור עובדים על הקשר בין נשימה ושירה, מתנסים בסגנונות שונים בשירה על ידי שימוש ותרגול בטכניקות שונות, לומדים להגיש שירים ומפתחים אינטליגנציה מוסיקלית.

אני מזמינה אתכם לחוות את עולם השירה והמוסיקה, להרגיש, לרגש ולהתרגש ו.. לא לשכוח לנשום!
מתרגשת לחלוק את העולם המופלא הזה איתכם.

 


 

בואו לגלות את הכשרון שחבוי בכם

אנחנו כבר נדאג שתתחילו לנגן

השאירו פרטים בטופס או התקשרו אלינו 03-9043303

WhatsApp צור קשר ב- Whatsapp